Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

  • Abonelik için ofisimize şahsen başvuru yapabileceğiniz gibi internet sitemiz üzerinden başuru evraklarının çıktısını alıp doldurduktan sonra gerekli evrakları ofisimize ulaştırarak da başvuru işlemlerini başlatabilirsiniz.

  • TC uyruklu vatandaşlar için (Şahsen veya vekalet ile başvurması gerekmektedir); Kimlik belgesi aslı ve fotokopisi (nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport) Kurumsal bağlantılar için ek olarak Ticaret Odası Kaydı ve Vergi Levhası Fotokopisi Talep edilir.

  • İnternet nakil işlemi BirNet Ofisleri üzerinden yapılabilmektedir. Nakil İşlemi sadece hizmetimizi kapsayan bölgeler için geçerlidir. Nakil yaptırmak isteyen müşteri veya vekalet verdiği kişi, kimlik belgesi ile başvuru yapabilir. Nakil işleminde müşterinin nakil adresinde bulunması gerekmektedir. Nakil işlemi ortalama 2, maksimum 10 gün içinde tamamlanmaktadır..

  • Saha personellerimiz tarafından yapılan incelemelerde eğer kablosuz sinyalin hiç olmadığı yada sağlıklı olmadığı görüldüğünde ilgili cihazın bina çatısına çıkartılması gerekmektedir. Bundan dolayı çatıya çıkış izni alınması gerekiyorsa abonemiz tarafından gerekli iznin bina yönetiminden alınmış olması gerekmektedir.

  • İnternet hattı tesis edildiğinde, aksi belirtilmemişse internet’e Dinamik IP ile bağlanılır. (IP numarası, Internet’e giren herkese sistem tarafından verilen kimlik numarasıdır). Bilgisayarına uzaktan erişim yada bir web sayfası yayımı olanağı isteyen kullanıcının Statik IP sahibi olması gerekir (Örneğin:Video konferans, Uzak Masaüstü Yönetimi, Oyun Sunucusu, Güvenlik Kamerası izleme v.b. işlemlerde). Yani Statik IP adresi alınması durumunda yapılan her bağlantı için aynı IP adresi alınacaktır.

  • Nakit yada kredi kartına tek çekim yapılmaktadır. Kredi kartına tek çekim yapıldıktan sonra bankanız ile iletişime geçerek taksitlendirebilirsiniz.

  • Ofisimizden nakit veya kredi kartı ile, internet sitemiz üzerinde bulunan Online İşlemler bölümünden kredi kartınız ile, Havale ve EFT yolu ile hesabımızın bulunduğu bankalara hesaptan hesaba ödeme yolu ile ödeme yapabilirsiniz.

  • Ofisimizden nakit veya kredi kartı ile, internet sitemiz üzerinde bulunan Online İşlemler bölümünden kredi kartınız ile, Havale ve EFT yolu ile hesabımızın bulunduğu bankalara hesaptan hesaba ödeme yolu ile ödeme yapabilirsiniz.

  • Binanın çatısında, balkonunda yada penceresinin kenarınızda bulunan cihazların mülkiyetleri firmamıza aittir. Abonelik iptal işlemlerinde ilgili cihazların teslim edilmemesi halinde cihaz seri numaraları üzerinden fatura bilgileri firmamız adına kayıtlı olduğundan hukuksal süreç başlatılabilmektedir.

  • Başvuru işleminin ardından 3 ile 10 iş günü içerinde kurulum tamamlanmaktadır.

  • Faturalı ve Ön ödemeli olarak iki ödeme sistemimiz bulunmaktadır.

  • İnternet sitemizde https://www.bir-net.com.tr/yazilar bölümünde satışını yaptığımız modemlerin kurulum bilgileri bulunmaktadır. Eğer modeminiz listede yoksa yada yapamadıysanız modeminizi ofisimize getirmeniz halinde gerekli işlem yapılarak size teslim edilecektir.

  • Firmamız E-Fatura mükellefi olduğundan faturalarınız sistemimize kaydettiğiniz mail adresine gönderilmektedir.

  • Arıza çözüm süremiz 2 iş günüdür.

  • Çağrı merkezimiz üzerinden 7 gün 24 saat bizlere ulaşabilirsiniz. Mesai saatlerimiz içerisinde çağrı merkezi personellerimiz size yardımcı olacaklardır. Mesai saatleri dışında yine çağrı merkezi üzerinden arıza kayıt bildirimi yapabilirsiniz. Ayrıca web sitemiz üzerinden yada sosyal medya hesaplarımız(facebook, instagram, twitter) üzerinden her zaman bizlere ulaşabilir ve arıza bildiriminde bulunabilirsiniz.

  • Kullanmış olduğumuz sistemde CAT5 yada CAT6 diye tabir edilen 8 uçlu ağ kablosu kullanılmaktadır.

  • Firmamız internet servis sağlayıcı kapsamındadır ve dış ortamdan evinize gelen kabloya internet vermekle yükümlüdür. Modemin çekim alanı için herhangi bir garanti vermeyeceği gibi ilgili çekim kapasiteside firmamız ile ilgili değildir. Hali hazırda elinizde bulunan modem yada firmamız tarafından satışını yaptığı modemler bulunduğunuz yerde kurulumları yapıldıktan sonra ev yada işyerinizin her noktasını kontrol etmeniz gerekmektedir. Eğer kullanmak istediğiniz alanlarda çekim yoksa bir üst model modem almanız gerekmekte yada ek olarak alan genişletici satın alarak her alandan çekmesini sağlayabilirsiniz.

  • Merkezi sistem olarak tabir edilen sistem tek bir dış ortam cihazından dağıtıcı yardımı ile binanız dışından her daireye kablo çekilerek sağlanmaktadır. Her kullanıcının kendisine ait modemi, kullanıcı adı ve IP adresi bulunmaktadır. Bu bilgiler ışığında merkezi sistem yapısında ortak kullanım yoktur.

  • Faturalar her ayın 1’inde kesilmektedir ve 13’üne kadar ödeme günü bulunmaktadır.

  • Yapılan ödemeler 1 iş günü sonrasında kontrol edilmektedir. Anlık olarak aktif edilmesini istiyorsanız web sitemizde bulunan online işlemler üzerinden kredi kartınız ile ödeme yapmanız gerekmektedir.

  • Modemin fabrika ayarlarına döndürülmesi yada ayarlarının değiştirilmesi, dairenizde bulunan kablonun kopartılması yada aşındırılması, adaptörlerin takılı olmaması yada yanlış takılması, arıza kaydı açıp herhangi bir arıza bulunmaması gibi müşteri kaynaklı sorunlarda servis ücreti alınmaktadır. Bunların dışında oluşan sorunlarda ücret alınmamaktadır.

  • Gündüz saatlerinde evinizde internet kullanan kişi sayısı ile akşam saatlerinde kullanan kişi sayısı farklılık gösterebilir. Bunu dikkate alarak hızınız akşamları yeterli gelmiyor olabilir. Bunun için bir üst tarifeye geçebilirsiniz. Ek olarak arıza kaydı bırakarak sorunun kontrol edilmesini talep edebilirsiniz.

  • İnternet çekmemesi modem kaynaklıdır alan genişletici almanızı tavsiye ederiz.

  • İlgili faturayı dikkate almayınız. Kurulum tamamlanmasının ardından ilgili ayın sonunda gelecek faturayı dikkate almanız gerekmektedir.

  • Evet dış ortam cihazının mülkiyeti firmamıza ait olduğu için ve binalarda tek cihaz kullanarak görüntü kirliliğinin önüne geçebilmek için merkezi sistem yapısına geçmeniz gerekmektedir. Bireysel kullanımda vermiş olduğunuz kurulum ücretinin farkı eğer modeminiz merkezi sisteme uyumlu değilse modem teslim edilerek yada abonelik hizmetinize bakiye olarak eklenecektir.

  • Hayır hızınız düşmez. Dış ortam cihazına yüksek hızda internet verildiğinden aynı cihaz ile çok fazla kişi aynı anda yüksek hızlarda kullanım sağlayabilir ve birbirlerinden etkilenmezler.

  • Kurulum ücreti aboneliğin başlangıcından itibaren 10 gün içerisinde aide edilmektedir. Aksi bir durumda kurulum ücreti iade edilmez.

  • Çok yüksek şiddetli yağmurlar dışında herhangi bir kesinti olmayacaktır. Bölgemizde yaşanan hava muhalefeti nedenleri göz önünde alınsa dahi %99 oranında kesintisiz internet hizmetimiz bulunmaktadır.

  • Saha ekiplerimizin herhangi bir ödeme alması yasaktır.

  • Firmamız Ulaştırma Bakanlığına bağlı Bilgi Teknoloji Kurumu(BTK) tarafından İnternet Servis Sağlayıcı lisansı ile yetkilendirilmiştir. https://yetkilendirme.btk.gov.tr adresinden firmamızı sorgulayabilirsiniz.

  • Evde sabit telefon hattı olmasına gerek yoktur.

  • Kablosuz internet, pop noktalarına kurulan antenler vasıtası ile havadan taşınır. Hizmet alacak olan binanın yüksek noktasına kurulan alıcı anten ile, interneti pop noktasından alır, modeme veya direk bilgisayara aktarır.

  • Bulunduğunuz bölgede Telekom altyapısı olmasa bile, hizmetimizin kapsama alanı içerisindeyseniz internet bağlantısı alabilirsiniz.

  • Yerinde kurulum yapıldığından deneme imkanınız yoktur fakat başvuru işlemlerinin ardından memnun kalmadığınız taktirde 10 gün içerisinde iptal edebilir ve verdiğiniz kurulum ücretini iade alabilirsiniz.

  • Bağlantı yapılırken herhangi bir taahhüt yapmadığınız için herhangi bir ceza ödemezsiniz.

  • Abonelik hizmetinizi yılda bir ay olmak üzere dondurabilirsiniz. İlgili abonelik dondurma talebini firmamıza bildirmeniz gerekmektedir. Kullanmayacağınız ay başlamadan bu bildirim yapılmalıdır. Aksi halde faturası çıkan ayın ödemesi yapılması gerekmektedir.

  • Dış ortam cihazı eğer binanızda sadece sizin tarafınızdan kullanılıyorsa bir çok ADSL modem sistemimize uyumludur. Eğer merkezi sistem olması durumunda WAN portu olan bir modem/router’a ihtiyacınız vardır. Modeminizi bizlere göstererek uyumlu olup olmadığının bilgisini alabilirsiniz.

  • Tarifenizdeki fiyat dışında herhangi bir ek ücret ödemezsiniz.

  • Öncelikle tüm elektronik cihazlar gibi bizim kullandığımız cihazlarda uzun süreli çalışmalarda tutarsızlık gösterebilirler. Her elektronik cihazın arada bir elektriğini kesip dinlendirmek faydanızadır. Bu gibi durumlarda kurmuş olduğumuz iki adet cihazın (Router ve Alıcı) fişlerini elektrik prizinden çekerek gücünü kesiniz ve 5 dakika bekleyiniz. Geri takıp internet bağlantınızı kontrol ediniz. Sorunun devam ettiğini düşünüyorsanız bizimle irtibata geçiniz. Kesinlikle Modem/Router ayarları ile oynamayınız fabrika ayarlarına dönmeyiniz(Resetlemeyiniz). Aksi halde bağlantınızı tamamen kaybedebilir ve Modem/Router’ı tekrar yapılandırmak gerekir.

  • Hız değişikliği yapmak için 0850 302 85 65 no’lu BirNet Müşteri Hizmetlerinden destek alabilirsiniz.

  • Dünya Sağlık Örgütü’nün raporunda şu ifade yer almaktadır. “Yakın zamanda yapılmış olan araştırmalar, kamuya açık alanlarda kablosuz teknolojilerden kaynaklı RF`ye maruz kalma durumlarının, uluslararası standartlardan binlerce kat daha az olduğunu göstermektedir. Düşük seviyedeki elektromanyetik alanlarına maruz kalmanın insan sağlığına zararlı olduğu sonucuna varılacak bir kanıt bugüne kadar elde edilememiştir.” Ayrıca kullandığımız tüm cihazların CE ve DoC (uygunluk beyanı) bulunmaktadır.

  • Tarifelerimizde upload hızı 2Mbps ‘dir.

ALTYAPI SORGULAMA
e-Devlet BAŞVURU